Dobrym
rozwiązaniem pracy z MS Excel jest zastosowanie wykresów. Większość osób ma
pamięć wzrokową i najlepiej do nich przemawiają np. wykresy.
Poniżej zamieszczono
kurs jak zrobić wykres na podstawie danych. Na początku należy wybrać w menu „Wstaw”
funkcję „Wykres”
Pojawi się okno „Kreator
wykresów”. W pierwszym kroku należy wybrać typ i podtyp wykresu, a następnie wcisnąć
klawisz „Dalej”
W kolejnym oknie należy wskazać zakres danych jaki ma być uwzględniony w
wykresie. Po zaznaczeniu zakresu należy przejść do karty „Serie”
W karcie „Serie” należy wskazać komórki określające „Etykiety osi kategorii
X” (poziomej), które będą wyświetlane poniżej osi. Następnie należy potwierdzić
klawiszem „Dalej”
W kroku 3 w
karcie „Tytuły” można wpisać tytuł wykresu i opisy obu osi
W karcie „Osie”
można wskazać, czy pojawią się opisy osi pionowej i poziomej.
Odznaczenie „Osi
kategorii (X)” powoduje ukrycie wartości na osi X
Odznaczenie „Osi
wartości (Y)” powoduje ukrycie wartości na osi Y
W karcie „Linie
siatki” można określić jakie linie mają być wyświetlane na wykresie.
Zaznaczenie „Pomocnicze
linie siatki” przy osi wartości (Y) powoduje dodatkowych linii na wykresie.
W karcie „Legenda”
można określić miejsce w którym ma się pojawić legenda.
Odznaczenie „Pokazuj
legendę” powoduje ukrycie legendy.
W karcie „Etykiety
danych” można określić jaki opis ma się pojawić powyżej „słupków”
Poniżej
zaznaczono pole „wartości” przez co nad każdym słupkiem pojawi się wartość.
W karcie „Tabela
danych” można określić, czy poniżej
Zaznaczenie „Pokaż
tabelę danych” powoduje wyświetlenie tabelę z seriami danych.
Odznaczenie „Pokaż
klawisze legendy” ukrycie klawisze legendy w tabeli
W ostatnim kroku
należy określić, czy wykres ma być umieszczony wewnątrz arkusza, czy ma się
pojawić jako oddzielny arkusz.
Poniżej
zamieszczono wykres, który się pojawił po wciśnięciu klawisza „Zakończ”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz