sobota, 31 sierpnia 2013

PODSTAWOWE MAKRO



Podczas pracy z MS Excel wielokrotnie wykonuje się te same czynności na tych samych komórkach. W takich momentach dobrze jest skorzystać z Makra, czyli programu napisanego do wykonania konkretnych zadań.
Poniżej przedstawiono przykład wykonania makra, które przeciąga dane z komórek A5 i A6 w dalsze części kolumny A, wg chronologii podanej we wspomnianych komórkach.


W celu uruchomienia zapisywania danych do makra, należy z menu „Narzędzia” i zakładki „Makro” wybrać polecenie „Zarejestruj nowe makro…”


W nowym oknie można wstawić nazwę nowego makra. Dla przykładu dane pozostaną bez zmian. Okno należy zamknąć przyciskiem OK.


Po zatwierdzeniu przyciskiem OK, MS Excel zaczyna „rejestrować” pracę użytkownika i pisać makro z opisem (poleceniami) tej pracy.
Dla przykładu zaznaczono obie komórki A5 i A6 i przeciągnięto je wzdłuż kolumny A, aż do wiersza 12. W tym momencie uzupełniły się wartości w poszczególnych wierszach przyjmując kolejne liczby od 3 do 8.


Po zakończeniu pracy należy MS Excel poinformować o zakończeniu wykonywania rejestrowanych czynności. W tym celu z menu „Narzędzia” i zakładki „Makro” należy wybrać polecenie „Zatrzymaj rejestrowanie”.


Dla sprawdzenia działania makra dobrze jest je uruchomić. W tym celu usunięto wartości uzupełnionych komórek (liczy od 3 do 8), a w komórkę A5 wpisano wartość 4, zaś w komórce A6 przyporządkowano wartość 5.
Uruchomienie makra następuje s tego samego z menu „Narzędzia” i zakładki „Makro” – w celu uruchomienia makra wybrać polecenie „Makra”


W nowym oknie należy wskazać (zaznaczyć) makro, które ma być uruchomione, a następnie wcisnąć przycisk „Uruchom”


Makro samo uzupełni wartości komórek w kolumnie A dla wierszy od 7 do 12 uzupełniając je o wartości wynikające z podanej chronologii.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz