Podczas pracy z MS Excel wielokrotnie wykonuje się te same czynności na
tych samych komórkach. W takich momentach dobrze jest skorzystać z Makra, czyli
programu napisanego do wykonania konkretnych zadań.
Poniżej przedstawiono przykład wykonania makra, które przeciąga dane z
komórek A5 i A6 w dalsze części kolumny A, wg chronologii podanej we
wspomnianych komórkach.
W celu uruchomienia zapisywania danych do makra, należy z menu
„Narzędzia” i zakładki „Makro” wybrać polecenie „Zarejestruj nowe makro…”
W nowym oknie
można wstawić nazwę nowego makra. Dla przykładu dane pozostaną bez zmian. Okno
należy zamknąć przyciskiem OK.
Po zatwierdzeniu przyciskiem OK, MS Excel zaczyna „rejestrować” pracę
użytkownika i pisać makro z opisem (poleceniami) tej pracy.
Dla przykładu zaznaczono obie komórki A5 i A6 i przeciągnięto je wzdłuż
kolumny A, aż do wiersza 12. W tym momencie uzupełniły się wartości w
poszczególnych wierszach przyjmując kolejne liczby od 3 do 8.
Po zakończeniu pracy należy MS Excel poinformować o zakończeniu
wykonywania rejestrowanych czynności. W tym celu z menu „Narzędzia” i zakładki
„Makro” należy wybrać polecenie „Zatrzymaj rejestrowanie”.
Dla sprawdzenia działania makra dobrze jest je uruchomić. W tym celu
usunięto wartości uzupełnionych komórek (liczy od 3 do 8), a w komórkę A5
wpisano wartość 4, zaś w komórce A6 przyporządkowano wartość 5.
Uruchomienie
makra następuje s tego samego z menu „Narzędzia” i zakładki „Makro” – w celu
uruchomienia makra wybrać polecenie „Makra”
W nowym oknie należy wskazać (zaznaczyć) makro, które ma być uruchomione,
a następnie wcisnąć przycisk „Uruchom”
Makro samo uzupełni wartości komórek w kolumnie A dla wierszy od 7 do 12
uzupełniając je o wartości wynikające z podanej chronologii.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz