Dobrym ułatwieniem pracy na wartościach tekstowych w MS Excel ulokowanych
w różnych miejscach arkusza jest dla każdej komórki, która jest wypełniana tekstem,
utworzyć pole tekstowe.
Poniżej zaprezentowano przykład takiego pola tekstowego, które
automatycznie kopiuje wpisywany tekst do wskazanej komórki.
Pierwszym krokiem jest uruchomienie paska zadań „Przybornik formantów”. W
tym celu z menu „Widok” i podmenu „Paski narzędzi” należy wybrać opcję
„Przybornik formatów”.
Z przybornika należy wybrać przycisk „Pole tekstowe” jak poniżej
i wskazać, w którym miejscu na arkuszu ma się znajdować przycisk pole
tekstowe.
Pole tekstowe w trybie projektowania będzie wyglądało następująco
Przy zaznaczonym „polu tekstowym” należy w przyborniku formantów wybrać
przycisk „Właściwości”
W nowym oknie w wierszu „LinkedCell” należy wskazać, w której komórce ma
się wyświetlać tekst wpisywany w „polu tekstowym”
Po zmianie wartości wiersza „MultiLine” z „False” na „True” będzie
możliwość wpisywania i wyświetlania w „polu tekstowym” wielu linijek tekstu.
Po wybraniu opcji należy zamknąć okno właściwości wskazanym przyciskiem
„Zamknij”
Następnie należy zakończyć tryb projektowania wskazanym poniżej
przyciskiem w przyborniku formantów.
Przybornik formantów zamyka się górnym przyciskiem „Zamknij”
Każda litera lub cyfra wpisywana w „polu tekstowym: jednocześnie
wyświetlana jest w komórce A1.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz