Wiele danych pisanych w edytorach tekstu typu MS Word wpisywanych jest w
celu skrócenia czasu zapisu w formie dane, znak, dane, znak, dane, np. „dostawca – marka – cena” itd. Podczas przenoszenia tych
danych wszystkie zostaną wprowadzone w jednej kolumnie. MS Excel pozwala na
wydzielenie poszczególnych danych w oddzielnych kolumnach. W tym celu należy
skorzystać z polecenia „tekst jako kolumny” znajdujący się w zakładce „Dane”.
Po skopiowaniu i wklejeniu danych z edytora tekstu do arkusza MS Excel należy zaznaczyć
wszystkie dane, które chce się rozdzielić, a następnie wybrać wspomniane
polecenie, w związku z czym pojawi się następujące okno dialogowe:
Po ustaleniu sposobu podziału danych należy wybrać klawisz „Dalej”, po
czym pojawi się następujące okno (poniżej podano kroki dla przykład podziału
„Stała szerokość”):
Po ustaleniu szerokości kolumn i miejsc podziału na kolumny należy
wcisnąć klawisz „Dalej” a w ostatnim oknie kroku kreatora należy wcisnąć
klawisz „Zakończ”. W powyższym przypadku pojawia się 5 kolumn – dla celów
dalszej pracy należałoby usunąć kolumny zawierające sam myślnik.
W przypadku sposobu podziału „Rozdzielany” w kroku pierwszym dla danych
„dostawca-marka-cena” (w tym wypadku nie można stosować spacji, jako znaku
oddzielenia) w kroku drugim pojawi się następujące okno dialogowe:
Po wpisaniu w opcji ogranicznik dla „Inny” znaku myślnika i zaznaczeniu
tej opcji w podglądzie danych pojawi się propozycja podziały na oddzielne
kolumny danych oddzielonych myślnikiem. Tak jak poprzednio w kroku trzecim
należy wybrać klawisz „Zakończ”. Taki sposób postępowania nie wymaga usuwania
zbędnych kolumn ze znakiem podziału.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz