czwartek, 21 lutego 2013

PRZENOSZENIE DANYCH Z EDYTORA TEKSTU



Wiele danych pisanych w edytorach tekstu typu MS Word wpisywanych jest w celu skrócenia czasu zapisu w formie dane, znak, dane, znak, dane, np. „dostawca – marka – cena” itd. Podczas przenoszenia tych danych wszystkie zostaną wprowadzone w jednej kolumnie. MS Excel pozwala na wydzielenie poszczególnych danych w oddzielnych kolumnach. W tym celu należy skorzystać z polecenia „tekst jako kolumny” znajdujący się w zakładce „Dane”. Po skopiowaniu i wklejeniu danych z edytora tekstu do arkusza MS Excel należy zaznaczyć wszystkie dane, które chce się rozdzielić, a następnie wybrać wspomniane polecenie, w związku z czym pojawi się następujące okno dialogowe:




Po ustaleniu sposobu podziału danych należy wybrać klawisz „Dalej”, po czym pojawi się następujące okno (poniżej podano kroki dla przykład podziału „Stała szerokość”):



Po ustaleniu szerokości kolumn i miejsc podziału na kolumny należy wcisnąć klawisz „Dalej” a w ostatnim oknie kroku kreatora należy wcisnąć klawisz „Zakończ”. W powyższym przypadku pojawia się 5 kolumn – dla celów dalszej pracy należałoby usunąć kolumny zawierające sam myślnik.
W przypadku sposobu podziału „Rozdzielany” w kroku pierwszym dla danych „dostawca-marka-cena” (w tym wypadku nie można stosować spacji, jako znaku oddzielenia) w kroku drugim pojawi się następujące okno dialogowe: 



Po wpisaniu w opcji ogranicznik dla „Inny” znaku myślnika i zaznaczeniu tej opcji w podglądzie danych pojawi się propozycja podziały na oddzielne kolumny danych oddzielonych myślnikiem. Tak jak poprzednio w kroku trzecim należy wybrać klawisz „Zakończ”. Taki sposób postępowania nie wymaga usuwania zbędnych kolumn ze znakiem podziału.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz